København byder på et bredt udvalg af kontorhoteller, og kvarteret Christianshavn er bestemt et af de mest eftertragtede steder at arbejde fra. Der er et par gode kontorhoteller i Christianshavn, som bestemt er værd at overveje, hvis du føler dig tiltrukket af dette koncept. Du får her en guide til kontorhoteller – med et særligt fokus på Christianshavn!

Hvad er et kontorhotel?

Den primære tanke bag et kontorhotel er at tilbyde en professionel kontorløsning, hvor der ikke blot tilbydes et sted at arbejde fra, men desuden adgang til diverse faciliteter og services. Samtidig er det noget, som alle kan benytte sig af. Både selvstændige og store virksomheder kan udnytte fordelene ved at arbejde fra et kontorhotel, og det gør de også i stigende grad – især i København, hvor der efterhånden er en del gode kontorhoteller fordelt udover byen. En kontorhotel gør arbejdspladsen lidt mere interessant. Hvis vi sammenligner med de klassiske kontorlokaler, hvor man typisk lejer et bestemt areal og derefter står for det meste selv, er fordelene ved kontorhoteller tydelige: Langt mere er nemlig inkluderet i prisen, og arbejdspladsen virker derfor langt mere professionel. Ikke alene har du mulighed for at benytte dig af de mange faciliteter, som ofte tilbydes på et kontorhotel – du, din virksomhed og dine ansatte har også mulighed for sparring med andre virksomheder, såfremt interessen er til stede fra begge parter. Det er ofte muligt at få en rundvisning af lokaler og kontorer, hvilket med sikkerhed vil give dig et endnu bedre indblik i, hvad der egentlig foregår på et kontorhotel. Vi anbefaler – hvis altså du har overvejet at leje dig ind på et kontorhotel – at du kontakter det pågældende sted og får taget en snak om, hvad de helt præcist har at tilbyde. På den måde kan du få en introduktion til, hvordan det enkelte kontorhotel fungerer, og det vil med sikkerhed være mere relevant end en overordnet forklaring af kontorhotellers mange funktioner.

Kontorhoteller i Christianshavn

Der er flere fine kontorhoteller i Christianshavn, som er værd at se nærmere på. Der er stor interesse for at arbejde i Indre By, og her er Christianshavn naturligvis inkluderet. Christianshavn blev i 1618 grundlagt som fæstningsby og blev senere hen indlemmet i København. Dog blev Christianshavn af mange borgere betragtet som en by for sig selv. Om end det ikke længere er tilfældet, så har kvarteret til gengæld etableret sig som en vigtig bydel i København, hvor den siden åbningen af Københavns metro har været et vigtigt centrum for byens trafik. Beliggenheden gør Christianshavn til et attraktivt sted at arbejde fra. Af den grund er flere kontorhoteller og kontorfællesskaber opstået, og her er det altså muligt at få en kontorplads – både hvis du er selvstændig og blot har brug for et privat kontor med visse andre fordele, men også hvis du driver en større virksomhed og leder efter et godt sted at arbejde fra.

3 fordele ved at bruge kontorhotel

page1image24408page1image24568

Der er mange fordele ved at benytte sig af en kontorplads hos et kontorhotel. I hvert fald hvis vi sammenligner med andre kontorløsninger. Først og fremmest er der adgang til en lang række brugbare faciliteter, der normalt inkluderer:

  • Hurtigt internet
  • Mødelokaler og lounges
  • Videokonferencerum
  • Opbevaringsrum
  • Printer og scanner
  • Reception
  • Kantine
  • RengøringEnkelte kontorhoteller tilbyder endda også fitnesscenter, hvilket f.eks. er tilfældet hos kontorhotellet på Langebrogade i Christianshavn. Faciliteterne varierer fra sted til sted, men som udgangspunkt vil der altid være en del, der følger med i prisen på din kontorplads – det er i høj grad det, som konceptet går ud på. Det hele bliver nemlig langt lettere, når der er så meget tilbehør, der følger med. Hvis du får kunder på besøg hos din virksomhed, kan du blot benytte et af kontorhotellets mødelokaler, og det fungerer super godt. Rengøring af kontorerne må heller ikke undervurderes, da dette er endnu en ting, som man dermed ikke behøver at bekymre sig om. Alt i alt kan du fokusere på det, som det egentlig handler om – nemlig at arbejde. Du slipper for administrative problemer! En anden fordel er den sociale faktor og dermed også networking. Der er nemlig rigtigt gode muligheder for at lade sig inspirere af andre virksomheder, idet der altid er mange forskellige af slagsen, som holder til på kontorhotellerne. En bred vifte af brancher er repræsenterede, da både advokater, revisorer, konsulenter og bureauer i høj grad benytter sig af disse hoteller, og det er langt fra de eneste eksempler. I løbet af de senere år er mange danskere begyndt at arbejde med online marketing, og det ses også tydeligt rundt omkring i kontorfællesskaberne. Grafikere og SEO- konsulenter vil du sandsynligvis rende ind i hyppigt, hvis du vælger at benytte dig af et kontorhotel. Her er det altså nemt at møde nye samarbejdspartnere fra andre virksomheder, som man kan arbejde eller brainstorme med. Til sidst kan vi afsløre, at der også typisk er fleksible lejeaftaler hos kontorhotellerne i Christianshavn, hvorfor man kan prøve sin kontorplads af i et par måneder for at se, hvordan det fungerer og derefter beslutte, om det er værd at blive eller ej. Man er sjældent bundet over en lang periode, hvilket gør det let at flytte videre, hvis der bliver behov for det. Måske finder du en bedre deal hos et andet kontorhotel eller kontorfællesskab. Eller også ændrer din virksomhed struktur og kræver nye omgivelser. Uanset hvad, så er der meget lidt besvær med at flytte til og fra et kontorhotel, og det er ganske rart med denne fleksibilitet.

    Pris på kontorplads i Christianshavn

    Priserne begynder typisk omkring 2.000 kr. ekskl. moms for en møbleret og ready-to-use kontorplads i Christianshavn og omegn. Bemærk dog, at priserne starter her og ofte kommer højere op. Det afhænger generelt af en kombination af størrelse, kvalitet og beliggenhed. For at få en mere præcis idé om prisen, bliver du nødt til at forhøre dig hos de individuelle

kontorhoteller. Her kan du samtidig få indsigt i de specifikke faciliteter og dermed også få et endnu bedre indtryk af, hvordan det vil være at arbejde fra et kontorhotel i Christianshavn.

Fordele ved at bruge et kontorhotel

En kontorhotel fungerer på den måde, at en virksomhed lejer sig ind i en bygning, hvor der allerede er styr på infrastruktur og faciliteter. Udlejeren stiller det hele til rådighed og står for det praktiske, hvorfor man som virksomhed blot skal fokusere på det vigtigste – nemlig selve forretningen.

Man sparer altså en del besvær ved at benytte sig af et kontorhotel. Der er ligeledes økonomiske fordele, idet du får adskillige faciliteter og services med i handlen, som du ikke ville få ved at leje dig ind i et almindeligt kontorlokale. Din virksomhed får altså en kontorplads, hvor der udover internetforbindelse og regelmæssig rengøring også typisk er mødelokaler, lounges, kantine og reception.

Samtidig er der særdeles høj fleksibilitet hos de fleste kontorhoteller, da opsigelsesperioden for det meste er kortere, end den er ved almindelige kontorlokaler. Det giver altså mulighed for at flytte virksomheden et andet sted hen, hvis I senere får brug for at udvide forretningen yderligere.

Den største fordel er dog noget helt andet – nemlig at der er fantastiske muligheder for at netværke med andre iværksættere og virksomheder. Selvom mange arbejder fra aflukkede kontorer, hvor der naturligvis er fokus på selve arbejdet, kan man stadig udnytte, at der netop følger fællesarealer med. Her er det oplagt at netværke og socialisere, og dette kan i høj grad inspirere til nye idéer og ikke mindst til at finde nye, kompetente samarbejdspartnere.

page3image15080

Prisen afhænger af faktorer som by, beliggenhed, generel kontorkvalitet, faciliteter og eventuelt specielle

ydelser.

Derfor er det svært at komme med en specifik pris, men du skal som udgangspunkt forvente at betale mindst

2.000 kr. om måneden for en plads i et fint kontorhotel – og prisen er naturligvis lidt højere i byer

som

København

og Aarhus, end den er i andre danske byer. De bedste kontorhoteller kræver som regel i

page3image21952

omegnen af 3.000 kr. pr. månedlig plads. Til tider vil du finde billigere kontorpladser, hvor ekstra faciliteter

skal tilkøbes, men i mange tilfælde er det hele inkluderet i den månedlige pris.

Når du benytter dig af et kontorhotel, skal du nemlig sjældent betale pr. kvadratmeter, som det kan være

tilfældet hos andre kontorfællesskaber, men i stedet en månedlig pris på samme måde, som det er tilfældet i

en lejlighed. Mange virksomheder finder dette mere overskueligt, hvorfor det er endnu et punkt, der gørpage3image28272

kontorhoteller attraktive

Det er en personlig sag, om man vil vælge et billigt kontorfællesskab eller ej. Dog er det ofte sådan, at man

får det, man betaler for. Desuden vil gode arbejdsforhold også typisk resultere i en bedre arbejdsindsats, og

med de faciliteter, som vi finder i et kontorhotel, er der mulighed for at arbejde på lige præcis den måde, som

passer virksomheden bedst.

Hvis du vil spare penge i forbindelse med dit valg af kontorhotel, vil det være oplagt at få det, der kaldes en

‘fleksibel kontorplads’. Her har man simpelthen bare en plads i et åbent kontor, som deles med andre

personer. Fordelen er – udover en billigere pris – at der er en mere social stemning. Dog kan det være smart

at investere i en lukket kontorplads, hvis du sætter fokus på koncentration og ofte har møder med kunder og

samarbejdspartnere.

Der er mange fordele ved at vælge et kontorhotel, og særligt i København er valgmulighederne fine. Et standard kontorhotel byder på visse fordele, som du ikke finder i

almindelige kontorfællesskaber, og af den grund er mange virksomheder begyndt at benytte sig af disse steder. Hvis du er interesseret i at gøre det samme, følger der her en række informationer om at finde gode kontorpladser i København.

Leder du efter kontorer til din virksomhed i

København? Et kontorhotel er oplagt!

Kontorhoteller tilbyder rigeligt med plads, såfremt kontorerne ikke allerede er optagede. Vi finder både de fleksible kontorpladser, hvor man deler samme kontor med andre virksomheder, og naturligvis også de lukkede kontorpladser, hvor man har det hele for sig selv. Om man er til det ene eller andet er først og fremmest en personlig arbejdspræference – pointen er, at man hos de fleste kontorhoteller i København kan få lavet en skræddersyet løsning, der passer perfekt til virksomhedens behov. Uanset om du er selvstændig eller har ansvaret for en større virksomhed, giver det mening at overveje et kontorhotel. Du kan finde kontorpladser til både dig selv og/eller dine ansatte. Mange selvstændige vælger at arbejde fra fleksible kontorpladser, da man her oplever en mere social stemning end ved lukkede kontorpladser. Sidstnævnte kan dog også være et fantastisk valg, især hvis man som stor (eller mellemstor) virksomhed har mange ansatte, som skal være i stand til at koncentrere sig. Udover selve kontorpladserne er der visse faciliteter, der gør kontorhoteller særligt attraktive. Lad os se lidt på dem!

Generelle faciliteter

Den helt store fordel ved at leje sig ind på et kontorhotel i København er, at der normalt følger en række gode faciliteter med, som ikke typisk er at finde hos almindelige kontorfællesskaber. Der er stort set altid mødelokaler, lounges og opbevaringsrum. Dernæst er der også mange kontorhoteller, der tilbyder kantine og som har en reception. Du vil typisk have adgang til dit kontor 24/7, hvilket er en vigtig fordel – særligt hvis du er selvstændig og arbejder bedst på de mere alternative tidspunkter. Rengøring sker ofte – i hvert fald hvis der er tale om et seriøst kontorhotel. Dette foregår både på de private kontorer og ligeledes i de større fællesrum. Sjældent skal man betale ekstra for rengøring, idet det er en ydelse, der for det meste følger med i den almindelige lejepris. Parkeringsfaciliteter varierer meget, men de bedste hoteller tilbyder parkering til de, der benytter sig af kontorerne. Det afhænger selvfølgelig også af, hvor i København kontorhotellet ligger. Til sidst er der naturligvis altid strøm og lynhurtigt internet hos de fleste af disse kontorhoteller. Print og scanning er der i alle tilfælde også mulighed for, om end man i nogle tilfælde skal betale ekstra for print. Telefonservices kan også være relevante for visse virksomheder, og hvis din virksomhed har brug for dette, bør du undersøge de forskellige kontorhoteller i København nærmere og finde ud af, om det er noget, de tilbyder. Det tilbydes nemlig ofte, men oftest til ekstra pris udover den almindelige leje. Vi må understrege, at ingen kontorhoteller er ens, hvorfor der altid er en chance for, at et sted mangler visse faciliteter. Til gengæld er der så også hoteller, som tilbyder faciliteter udover det sædvanlige, hvor du har mulighed for at finde ting, som end ikke står nævnt i artiklen her. Kig lidt omkring og find et sted, der tilbyder de faciliteter, som du og din virksomhed har behov for.

page4image26936

Andre fordele ved at finde kontorhotel i

København

Vi kan hurtigt blive enige om, at det er de mange faciliteter, der gør kontorhoteller særligt attraktive. Det betyder dog ikke, at andre fordele skal glemmes, for der er nemlig flere vigtige pointer at nævne. Den første er, at man på et kontorhotel vil arbejde side om side med flere andre virksomheder, og uanset om man er selvstændig eller arbejder for en større virksomhed, kaster det som regel positive ting af sig. Der er mulighed for at socialisere, når arbejdet er sat på pause – og der er også mulighed for at starte nye samarbejdsaftaler op. Sidstnævnte tiltrækker rigtigt mange iværksættere, da det altid er attraktivt at bygge et netværk op. Godt samarbejde mellem flere virksomheder har ofte den effekt, at de forbedrer sig sammen. Noget helt andet er, at kontorhoteller ofte er utroligt fleksible. Der er sjældent krav om lange bindinger, hvorfor man nemt kan flytte sin virksomhed videre, hvis den skulle vokse. Desuden er der plads til alle – både små og store virksomheder – hvilket er endnu et godt eksempel på den gode fleksibilitet, som vi oplever hos de københavnske kontorhoteller.

Så meget koster en kontorplads i København

Man betaler typisk en fastlagt pris pr. måned for en kontorplads i København. Her er faciliteterne på stedet oftest medregnede, men i nogle tilfælde betaler man blot for sin kontorplads og dernæst ekstra for de øvrige faciliteter. De billigste pladser hos kontorhoteller i København ses til mellem 2.000 og 3.000 kr. pr. måned. Priserne går dog endnu højere op, og det afhænger naturligvis også af, hvordan din virksomheds behov ser ud. For selvstændige, der ønsker at arbejde i fleksible kontorer, er udgiften ikke ret stor. Til gengæld bliver det hurtigt dyrt, hvis flere medarbejdere skal have private kontorer. Der er dog ingen tvivl om, at man overordnet set får meget ud af pengene ved at benytte et kontorhotel. Det betragtes af mange iværksættere som en bedre service end almindelige kontorfælleskaber – simpelthen fordi man får så meget ekstra ud af pengene.

Kontorpladser i andre byer

København er langt fra den eneste by i Danmark, hvor du kan leje dig til en kontorplads. Udvalget er klart størst i hovedstaden, men i andre byer som Aarhus, Odense og Aalborg er det også muligt at finde ganske fine løsninger. I mindre byer bliver det svært, men du kan altid prøve dig frem med en søgning på nettet – der er trods alt virksomheder og selvstændige over alt i landet, så tiltaget med kontorhoteller bør være attraktivt de fleste steder. Overordnet set giver det fantastisk mening at overveje en kontorplads, da der er et hav af fordele, som virksomheden kan nyde godt af. Mulighederne er især gode i København, så hvis du bor i hovedstadsområdet bør det ikke være noget problem at finde et fint kontorhotel.

Enhver type virksomhed kan udnytte fordelene ved at leje sig ind på et kontorhotel – der er plads til både

små og store. Selvstændige erhvervsdrivende kan leje en enkelt kontorplads og arbejde derfra. Mindre

virksomheder med få ansatte kan også finde pladser – og det samme gør sig gældende for de helt store

virksomheder, der har brug for adskillige kontorpladser til forretningen. De fleste kontorhoteller har rigeligt